• Kegunaan Proshield's Antiseptic Dalam Aktiviti Pertanian Yang Anda Patut Tahu

    Bagaimana & Mengapa Proshield's AntiSeptic Sangat Berguna Di Kebun Anda

     Proshield’s Antiseptic mempunyai atom tambahan oksigen daripada air (H2O), dan oksigen ini adalah atom tambahan terpecah daripada molekul air secara berasingan. Ia adalah ini atom oksigen tambahan yang membuat Proshield’s Antiseptic yang begitu berguna. Proshield’s Antiseptic boleh digunakan dalam pembersihan, pelunturan, pensterilan, sebagai pembasmi kuman dan lain-lain akantetapi ia juga boleh digunakan dalam hortikultur. Dalam erti kata yang mudah, Proshield’s Antiseptic bertindak sebagai oksigen makanan tambahan untuk tumbuh-tumbuhan (bermanfaat jika digunakan dalam kekuatan yang rendah). Ia berfungsi dengan mengeluarkan oksigen dan juga dapat membantu dalam proses pengudaraan tanah.

    1. Kegunaan Proshield’s Antiseptic Terhadap Akar Yang Bermasalah 


    rotten-roots
     Perbuatan menyiram terlalu banyak boleh menyebabkan kekurangan oksigen di zon akar. Air akan memenuhi ruang udara di dalam tanah dan akar tumbuhan mati sesak nafas kerana kekurangan udara dan mereka mula mati selepas 24 jam. 


     Kedua-dua tumbuh-tumbuhan samada di dalam pasu, polibeg atau atas tanah sering menjadi mangsa kepada sindrom yang sama. Tumbuh-tumbuhan ini sering gagal kerana "reput akar" dan tumbuh-tumbuhan tanah pula tunduk kepada masalah "lebih-air." Punca sebenar adalah kekurangan oksigen di zon akar, membolehkan jangkitan Pythium.

     Anda boleh menyemak atau memeriksa keadaan akar. Akar yang sihat kebanyakannya putih dengan mungkin sedikit warna kulit kekuningan sedikit. Jika warna akar adalah  coklat dengan tips yang sudah mati adalah tanda awal masalah yang serius. 
     'Kotoran organik seperti' bau reput bermakna sudah tiada lagi peluang untuk tumbuhan tersebut untuk terus hidup. Ini adalah kerana akar sudah mulai mati dan reput, mereka mengeluarkan oksigen daripada air; kerana tahap oksigen sudah habis.  Apabila tahap oksigen berkurangan dan suhu yang tinggi maka ini amat menggalakkan bakteria anaerobik dan kulat untuk menyerang tumbuhan.

     Dalam tumbuh-tumbuhan pasu, kekurangan oksigen biasanya disebabkan oleh suhu yang tinggi dan peredaran nutrien yang tidak mencukupi dan atau pengudaraan. Manakala suhu takungan tinggi mengganggu keupayaan oksigen untuk terlerai ke dalam air. Suhu melebihi 70F (20C) akhirnya akan menyebabkan masalah, 62F-65F (16C-18C)(suhu air) adalah disyorkan. 

      Untuk mengelakkan ini daripada berlaku berlaku, gunakan air ia bersih dengan campuran Proshield’s Antiseptic sebanyak 2 ml dicampur dalam 1 liter air. Oksigen tambahan dalam Proshield’s Antiseptic ini akan menyediakan akses kepada akar oksigen yang amat diperlukan mereka untuk terus hidup. 

    2. Menggunakan Proshield’s Antiseptic Sebagai Agen Mempercepatkan Percambahan Benih

     Anda boleh menggunakan Proshield’s Antiseptic untuk membantu mempercepatkan dalam proses percambahan benih. Ia melembutkan kot benih dan membunuh mana-mana patogen hadir pada kot benih seterusnya meningkatkan kadar percambahan dan membantu percambahan benih supaya menjadi lebih cepat. Rendam benih anda dalam campuran air (1 liter) dan Proshield’s Antiseptic (2ml) selama 30 minit. Kemudian bilas benih beberapa kali dengan air sebelum menanam.

    3. Menggunakan Proshield’s Antiseptic Untuk Membuangkan Kulat Atau Midew yang Melekat di Pokok Anda

     Proshield’s Antiseptic mempunyai keupayaan pengoksidaan yang boleh memusnahkan kulat jenis mold dan mildew. Campurkan satu liter air dengan 20 ml Proshield’s Antiseptic bergantung kepada tahap jangkitan. Semburan penyelesaian ini pada tumbuhan setiap hari sehingga kulat tersebut hilang.

    4.Proshield’s Antiseptic sebagai Booster Baja

     Menggunakan Proshield’s Antiseptic untuk membantu menguatkan sistem akar tumbuhan anda. Proshield’s Antiseptic mempunyai satu molekul oksigen tambahan (daripada air) yang membantu akar tumbuhan untuk menyerap khasiat dari tanah dengan lebih berkesan, anda boleh menggunakan formula Proshield’s Antiseptic sebanyak 2 ml dicampur dalam 1 liter air untuk meningkatkan pertumbuhan.

    5.Proshield’s Antiseptic sebagai Kawalan Serangga

     Proshield’s Antiseptic boleh digunakan sebagai agen kawalan serangga perosak. Menyembur tumbuhan sehingga bersih dengan Proshield’s Antiseptic 2 - 6 ml pada setiap 1 liter membunuh perosak dan telur mereka. Proshield’s Antiseptic juga membunuh bakteria yang terjadi pada buah-buahan dan sayur-sayuran.




  • LIHAT PRODUK KAMI SEKARANG

    Anda boleh browse serta lihat produk-produk kami sebelum membuat belian.

    ALAMAT

    [Serdang, Selangor]

    EMEL

    proshieldmalaysia@gmail.com